Makuka sacseja de nou: 'La guerra no està bé'
El panorama musical rep el nou senzill de l'artista d'Escaldes i Engordany

Makuka, el jove artista andorrà / els40
L’artista andorrà Makuka, nom artístic de Nicolás Vega, torna a escena amb el seu segon single, 'La guerra no està bé, un tema que manté la línia de compromís social que ja va demostrar amb el seu debut. Amb només divuit anys, el jove productor i cantant s’ha convertit en una de les veus emergents més potents del moment.
Després de l’èxit de 'Vulgar Drummer', una cançó que denunciava l’assetjament i que es va situar al Top 10 de les cançons més reproduïdes a les ràdios musicals de Catalunya i Andorra durant novembre i desembre, Makuka puja un esglaó més amb un tema de tall reivindicatiu que vol fer pensar… però també fer ballar.
Un crit musical contra la violència
'La guerra no està bé' és una cançó directa, amb un missatge clar: plantar cara a la violència normalitzada que ens envolta. L’artista busca sacsejar consciències i portar la reflexió a la pista de ball. Tal com ell mateix explica, vol que la gent “balli, canti... el que sigui, però que es manifesti. El cas és no quedar-se quiets davant banderes, reis i governants.”
ELS40
ELS40
Amb aquesta declaració d’intencions, Makuka reafirma una identitat artística que combina energia, crítica social i una producció fresca.
Un artista que no deixa de créixer
Aquest nou llançament arriba després de la seva participació en el disc de La Marató de TV3, una fita que consolida el seu nom dins l’escena musical catalana i andorrana. La seva evolució meteòrica, el seu talent i la capacitat d’abordar temes crítics a través d’un enfocament pop-electrònic el situen com una de les promeses més sòlides del 2026

Víctor de la Torre
Locutor y DJ de ELS40












